وزیر بهداشت گفت: برخی از مردم استاد شعار دادن و حرف زدن هستند و کمتر سراغ اجرایی کردن حرف‌ها می‌روند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هاشمی وزیر بهداشت اظهار کرد: در همین دوران بود که امام (ره )مرحوم بازرگان را که فارغ التحصیل دانشگاه تهران بودند را مامور  تشکیل دولت موقت کردند.
 
وی بیان کرد: مردم برای این انقلاب زحمات زیادی کشیدند و خون‌های زیادی از آنها ریخته شد، مردم کشورمان غصه‌های فراوانی برای انقلاب خوردند که در حال حاضر باز هم این غصه ادامه دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه بخشی از مردم غصه‌های فراوانی را تحمل می کنند، افزود: من امیدوارم افرادی که امورات کشور و انقلاب را در دست دارند قدردان زحمات انقلابیون و مردم را باشند و جان فشانی‌های مردم آن زمان را به خاطر بیاورند و راه شان را ادامه دهند.

اخلاق مداری در کشور گم شده است

هاشمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی اخلاق را در کشور حاکم کرده و پیامبر بزرگوار بخاطر اخلاق مبعوث شده است، عنوان کرد: متاسفانه اخلاق در کشورمان گم شده است که باید هر چه سریعتر این گونه مسائل برطرف شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دانشگاه محل علم، تحقیق و پژوهش هست، افزود: استادان و محققان باید قدر فرصت پژوهش را در دانشگاه بدانند زیرا برای بالندگی کشور تلاش‌های فراوانی در همه زمینه‌ها و به خصوص در زمینه تحقیق و پژوهش انجام شده است؛ امروزه شکل مجاهدت‌ها تغییر یافته ولی آرمان‌ها همان آرمان‌های اوایل انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما ایجاد شرایط پیشرفت و آسایش برای مردم و نشان دادن کارایی دین و انقلاب در امور روزمره مردم است، افزود: ما امروزه کار سختی برای نشان دادن کارایی دین و انقلاب در زندگی مردم داریم و من امیدوارم از این فرصتی که برای ما ایجاد شده به بهترین نحو  استفاده کنیم.

هاشمی اظهار کرد: شادابی در عرصه علم با به وجود آوردن شرایطی مساوی برای همه استعدادها به وجود نمی‌آید و به نظرم کار کردن در حوزه بهداشت و درمان به دلیل صاحب نظر بودن همه افراد سخت‌تر از سایر حوزه‌ها است.

وی با بیان اینکه امروزه بیماران برای درمان بیماری‌های خود نیازی به مراجعه به پزشکان خارج از کشور ندارند و حتی بسیاری از بیماران خارجی به خاطر پیشرفت متخصصان داخلی برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

هاشمی ادامه داد:‌ در حوزه پیشرفت علوم پزشکی کمترین هزینه انجام می‌شود ولی خوشبختانه در  این گروه بیشترین پیشرفت را شاهد بودیم و برای ارتقای دانش و سواد مردم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، تلاش‌های زیادی شده است و وزارت بهداشت در حد توان از تحقیق و پژوهش حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما پیش از آنکه عمل کنیم بیشتر حرف می‌زنیم و استاد شعار دادن هستیم، تاکید کرد: سهم ما در بودجه عمومی کشور هر چقدر باشد باید به همان نسبت از ما انتظار داشته باشد.

هاشمی گفت: در بخش خصوصی مالیات افسار گسیخته است ولی  متاسفانه در پزشکی هر که سوادش بیشتر باشد، تنبیه‌اش بیشتر است.

وی گفت: ما باید دین خود را به دین، انقلاب و مردم ادا کنیم و کارها را بخاطر اسلام و انقلاب  انجام دهیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: همه ما مسافر هستیم و در یک دوره کوتاهی در دنیا زندگی می‌کنیم و فعالیتمان باید طوری باشد که در هنگام خداحافظی افسوس نخوریم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
بهزاد باقری
۱۰:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام بر وزیر موفق.جناب دکتر شمارا به خدا فکری بحال نیرو های تبصره 3 با مدرک دانشگاهی بکنید.
آخرین اخبار